Twój koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Zaktualizowano 06/03/2021 przez Ewa Powajbo
Własny salon fryzjerski w centrum Warszawy to marzenie wielu osób mieszkających w stolicy. Jeśli masz smykałkę do stylizacji fryzur, interesuje Cię pielęgnacja włosów i zastanawiasz się, jak założyć salon fryzjerski, ten wpis jest dla Ciebie. Sprawdź, od czego zacząć karierę fryzjera, z jakimi kosztami wiąże się tego typu inwestycja oraz czy to się opłaca. Zapraszamy do lektury.
W tym wpisie przeczytasz:
Własny salon fryzjerski to biznes, który naszym zdaniem jest dość opłacalny. Aby uruchomić salon fryzur w Warszawie, potrzeba około 20-50 tysięcy złotych, z czego część można pozyskać w ramach różnych funduszy, np. unijnych. Koszt początkowy zależy od tego, co znajdzie się na wyposażeniu salonu – trzeba się liczyć z wydatkiem rzędu około 10 tysięcy złotych. Z czasem będą potrzebni także nowi pracownicy — fryzjerzy. Prowadzenie salonu fryzjerskiego wymaga zróżnicowanych umiejętności – zarówno z zakresu fryzjerstwa, jak i biznesowych. Trzeba być dobrym stylistą oraz osobą przedsiębiorczą.
Fryzura sama się nie zrobi! Pierwszy krok do tego, by założyć własny salon fryzjerski w centrum Warszawy to zdobycie odpowiedniego wykształcenia, np. ukończenie szkoły fryzjerskiej.
Równolegle warto zrobić rzetelne rozeznanie na rynku i w najbliższym otoczeniu celem rozpoznania, czy biznes ma szanse się utrzymać. Przystąp także do określenia profilu klienta – zastanów się, jakie usługi chcesz oferować oraz kto będzie odwiedzać Twój salon.
Zanim uruchomisz zakład fryzjerski w Warszawie:
Jak otworzyć salon fryzjerski? Tak naprawdę każdy, kto jest na bieżąco z trendami i chce uruchomić zakład strzyżenia, może założyć własną działalność gospodarczą. Oczywiście osobom, które wyuczyły się fachu i znają ludzkie włosy od podszewki, będzie o wiele łatwiej.
Jak założyć salon fryzjerski? Oto kilka kroków, dzięki którym Twoje marzenie się ziści.
Znajdź budynek, w którym można wykonywać usługi fryzjerskie – strzyżenie, koloryzacja itp. Alternatywnym rozwiązaniem jest mobilny zakład fryzjerski. Koszty utrzymania takiej działalności są o wiele niższe.
Świadczenie usług fryzjerskich prowadzone w celu zarobkowym wymaga zgłoszenia w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Rejestracja działalności gospodarczej jest bezpłatna dla każdego, w tym także dla fryzjerów.
Z chwilą założenia działalności przedsiębiorca zobowiązuje się do płacenia składek ZUS i opłacania podatków. Czy salon fryzjerski trzeba rejestrować do VAT? Jeśli obroty nie przekraczają 200 tysięcy złotych w skali roku, nie ma takiego obowiązku. Przedsiębiorca może wtedy skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT.
Niezależnie od tego, czy chcesz założyć salon fryzjerski w dużym mieście (takim jak np. Warszawa czy Wrocław), czy w małym, wyposażenie lokalu będzie bardzo podobne.
W zakładzie powinny się znaleźć:
Początkowo wystarczy Ci jedno stanowisko. Gdy jednak w Twoim zakładzie pojawią się nowi fryzjerzy, będzie konieczna rozbudowa o kolejne konsole do koloryzacji, produkty i inne sprzęty, dzięki którym stylizacja będzie profesjonalna.
Otwarcie zakładu fryzjerskiego wiąże się z wydatkiem rzędu około 20-50 tysięcy złotych. Do tego dochodzą wydatki związane z remontem lokalu, zakupem wyposażenia, czynszem i opłatą za media, a także składki ZUS i usługa księgowości. Istotne są także wydatki bieżące związane z zakupem akcesoriów i produktów fryzjerskich oraz reklama.
Ile zarabia salon fryzjerski? Przychód wynosi średnio około 100-200 złotych od klienta, co w perspektywie miesiąca daje zyski na poziomie kilku tysięcy złotych (w zależności od liczby stanowisk i rodzaju wykonywanych zabiegów).
Przykładowe ceny dla koloryzacji to np. około 100-200 złotych, z podobnym wydatkiem wiąże się stylizacja włosów na wesele. Pielęgnacja Olaplex to wydatek rzędu około 60 złotych, tymczasem zabieg keratynizacji kosztuje około 250 złotych. W okresach, gdy jest mniej klientów, zakład fryzjerski może zarobić na siebie około 4 tysiące złotych, natomiast w sezonie (np. maj-wrzesień to czas wielu wesel) – nawet 10 000 złotych miesięcznie.
Niezależnie od miasta, w którym będzie działać salon fryzjerski, czy to będzie Warszawa, czy Kraków, czy może inne mniejsze miejscowości, bardzo ważną kwestią jest marketing.
Klientów trzeba poszukać nie tylko w najbliższym otoczeniu (np. w centrum Warszawy), a także w sieci, np. mediach społecznościowych. Warto założyć profil salonu fryzjerskiego na Facebooku i dzielić się wykonanymi realizacjami – dzięki temu klienci dowiedzą się, że potrafisz zadbać o ich fryzurę.
Obowiązkowa jest także strona internetowa oraz pozycjonowanie SEO, witryna powinna się pozycjonować np. na hasła typu: „fryzjer Warszawa”, „najlepszy fryzjer Warszawa”, „profesjonalny fryzjer Warszawa”, „fryzjer – Warszawa – Włosy”, „strzyżenie Warszawa”, „fryzjerzy z Warszawy”, „włosy stylista Warszawa”, „stylizacja włosów Warszawa”, „gdzie zrobię najlepszą fryzurę – Warszawa”, „gdzie znajdę najlepszego fryzjera – Warszawa” lub „profesjonalne strzyżenie Warszawa włosy opinie”.
Poza SEO istotny jest również content marketing. Poza zakładką kontakt, opinie i praca, a także danymi takimi jak np. numer tel. czy adres, publikuj na stronie internetowej również treści najwyższej jakości – dzięki temu zwiększysz swoje zasięgi w Internecie i dotrzesz do najlepszej klienteli, poprawisz także zaangażowanie odbiorców Twoich usług fryzjerstwa. Warto zamieścić na witrynie portfolio bogate w dotychczas wykonane stylizacje, przedstawić sylwetki stylistów, a także nawiązać współpracę z aplikacją do rezerwacji usług. Wtedy klient wybierze interesującą go usługę z pomocą jednego przycisku „Umów wizytę”.
Poza reklamą na popularność zakładu fryzjerskiego z Warszawy wpływa także kontakt z klientelą i jakość obsługi. Jeśli pracujesz samodzielnie, masz duży wpływ na to, jak klienci odbierają Twój salon – czy doceniają atmosferę i podoba im się sposób wykonania strzyżenia i innych usług przez stylistów. Gdy zatrudniasz wielu pracowników, nieco trudniej jest o to zadbać. Warszawa jest pełna osób z wykształceniem fryzjerskim, które szukają pracy. Staraj się jednak zatrudniać jedynie najlepszych profesjonalistów, wtedy masz pewność, że salon będzie świadczyć usługi najwyższej jakości. Dobrym zwyczajem w salonach fryzjerskich jest witanie gości i podawanie im filiżanki kawy. Warto zainwestować również w ciekawą prasę do poczytania w oczekiwaniu na wizytę. Działania te przyczynią się do tego, że klienci będą chętnie wracać do tego samego lokum.
Na koniec kilka istotnych kwestii związanych z otwarciem własnego salonu fryzjerskiego w Warszawie. Jeśli chodzi o godziny otwarcia, salon może działać od poniedziałku do piątku w ciągu dnia, ale jeśli chcesz zarobić więcej, warto otworzyć się także na pracę w weekendy. Wystarczy sobota, 9:00-16:00, by znacznie podnieść przychody — wiele salonów tak robi, więc Ty także umów stylistów z klientami na weekend.
Co do wykonywanych usług warto dodać klientom coś więcej niż tylko proste cięcie i strzyżenie męskie. Naszym zdaniem warto wprowadzić do oferty także:
Tego typu usługi oferują najlepsze salony w Warszawie. Im szerszy wachlarz usług fryzjerów, tym większe szanse, że sprostasz wymaganiom różnych osób i Twoja baza zainteresowanych odbiorców się powiększy.
W Warszawie nie brakuje salonów fryzjerstwa, jeśli jednak podejdziesz do kwestii otwarcia własnego biznesu rzetelnie, zadbasz o należytą promocję i najwyższą jakość obsługi, możesz odnieść sukces. Twój zakład szybko wybije się na tle innych salonów i będzie przyciągał coraz więcej zadowolonej klienteli, a także najlepszych fryzjerów, którzy będą chcieli z Tobą pracować. Poświęć więc czas i zrób to najlepiej, jak tylko możesz. Mamy nadzieję, że nasze porady pozwolą Ci osiągnąć sukces!